Friday, March 25, 2011

note to self | the cctv is everywhere

sumber

 a note to self.








ohh. bukan gambar tu sebenarnya.

ini~



sumber


cctv bukan hanya ada di 7 eleven, tesco, giant, jusco sahaja. dan cctv juga bukan hanya ada di kedai runcit apek. wah kedai apek pun letak cctv ye? maju! sedarlah bahawa cctv paling besar punya, Allah swt. HE is watching you everytime, every nano seconds, everywhere.

siapa yang takutkan Allah walaupun tak nampak Dia, Allah janji akan ampunkan dosa dan berikan syurga.
-[al-Mulk ; 12]


till then,

wassalam.

15 comments:

Apek_JADIANjr said... [Reply to comment]

peringatan yang bagus pah... =)

Raji berkata said... [Reply to comment]

hohoho btol tuh
kt akhirat nnti segala isi2 CCTV tu akan ditayangkan balik dkt screen besar dan semua org akan lihat nnti
huhu

naz said... [Reply to comment]

ini sangat menarik :)haha saya setuju

Shafika Syuhada Rosli said... [Reply to comment]

every nano to t power of nano.. t the power of nano.. to t power of nano.. t the power of nano.. to t power of nano.. t the power of nano..to t power of nano.. t the power of nano..to t power of nano.. t the power of nano..to t power of nano.. t the power of nano..to t power of nano.. t the power of nano

second .

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@Apek_JADIANjr


peringatan untuk diri sendiri
dan dikongsi dengan orang lain jugak
=D

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@Raji berkata

yup betul2
masa tu nak menyesal pun tak guna
huhu~

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@naz


menarik tertarik ditarik
eh?
haha

peringatan bersama ye naz
:)

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@Shafika Syuhada Rosli


is equal to zero.

Faaein Himura said... [Reply to comment]

memang bagus diingatkan kepada kita semua... lepas ni kena sentiasa berwaspada.. hehehe..

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@Faaein Himura

hee~
peringatan untuk kita sama2 kan kak
;)

Faaein Himura said... [Reply to comment]

*homesick ni!.. nak balik..nak balik... hahaha.. =P

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@Faaein Himura

haha we are in the same ship, same cabin lah kak..
;p

nothing substantial said... [Reply to comment]

benar, Allah swt maha melihat.
bukan sahaja utk sesuatu yg zahir malah yg tersembunyi.

note to self.

"berjaga2 dgn bisikan-bisikan jahat dalam hati sbb disitu pun ada cctv"

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

@nothing substantial

yes indeed.
Allah Maha Melihat

Anem arnamee said... [Reply to comment]

Allah maha melihat, kite sering lupakan syg. Ohoooo.. saya lah yg lupa itu,