Sunday, November 1, 2015

Hal-hal Kecil



"Writing is ninety percent procrastination: reading magazines, eating cereal out of the box, watching infomercials. It's a matter of doing everything you can to avoid writing, until it is about four in the morning and you reach the point where you have to write."
– Paul Rudnick



Ya benar. Tersangat betul.

Hahaha, berbulan-bulan menyimpan impian untuk menulis sesuatu di sini. Tapi bila waktu idea datang tu di waktu nak melelapkan mata, you tell me how am I going to write? Heh 

Begitulah. Terkadang ada hal-hal kecil yang kita abaikan, tak diambil peduli dan hanya dipandang sepi. Semisal menulis di sini. Walhal menulis boleh berkongsi dengan orang lain, tapi selalu saja menulis untuk diri sendiri.

Terkadang ada kata-kata orang pada kita yang kita cuma anggap biasa saja. Semisal pesanan 'pandu kereta elok-elok'. Atau semisal arahan 'kau pergi makan sekarang, nanti perut masuk angin baru tahu'. Walhal sebenarnya kata-kata tersebut terkandung satu rasa tanggungjawab dan ambil berat.

Terkadang ada perbuatan orang yang kita cuma rasa biasa-biasa saja. Semisal menunggu kita pulang kerja di lewat malam. Atau menunggu di muka pintu menghantar kita ke tempat kerja. Ah. Terlalu kecilkah hal-hal sebegini?




Kita tidak pernah tahu kapan waktu yang tepat kecuali kita menjalaninya - MasGun

1 comments:

Anem Arnamee said... [Reply to comment]

Sepertinya terlalu lama tidak melihat blog ini. Dan salam! Hai, moga sihat selalu, ya. Insya-Allah. :)