Monday, November 8, 2010

hati sudah tertaut

hati sudah tertaut pada sesuatu yang rasanya sayang nak ditinggal lama-lama



sayang nak tinggalkan bacaan lama-lama. kalau rindu nak baca, pegi curi-curi baca. satu muka surat pun jadi laa hehe~

Hidup ini tidak terlepas daripada ujian. Ujian kita sebagai pelajar adalah peperiksaan. Orang lain pula mempunyai ujian masing-masing. Saudara kita di Palestin, Iraq, Afghanistan, Pakistan, Acheh dan lain-lain lebih teruk teruji daripada kita. Apalah sangat ujian kita ini jika nak dibandingkan dengan mereka. Kita hadapilah apa saja ujian yang diberi oleh Allah dengan penuh redha dan lakukan yang terbaik. Asiah Yusra

Dalam exam, takkan kita nak bagi C saja untuk Islam. Kita kena berusaha dan bertawakkal dengan cara yang paling maksimum. Usaha dan tawakal yang dicurahkan sekarang, itulah harga yang kita bayar untuk membeli kejayaan akan datang. Elya Khadeeja


terbaca dialog kat atas tu masa nak exam ni, tak salah kalau nak share dengan orang lain kan? yang dua atas tu jugak dah sedikit-sebanyak bagi semangat kat aku. harapnya boleh bagi semangat kat korang yang akan menghadapi exam. yang dah habis jangan bising-bising, duduk situ diam-diam haha.

till then,

wassalam.

:)

*PS; iA nanti dah habis exam baru dapat tulis penuh pasal novel ni. tak habis baca lagi hehe
*PS; dialog tu mukasurat 318/319.









belajar bukan sebab exam, tapi sebab Allah. exam tu dunia je, Allah kan selama-lamanya~ ;)

12 comments:

GlittersSara said... [Reply to comment]

dah habis baca t review da whole book ya..

hans said... [Reply to comment]

hahaha
exam - exam
hahaahha

P/S : Apa Itu Exam? Hahahahahaha

alFaratisyah said... [Reply to comment]

salam

dik, x hbis lagi ye baca buku ni?
sabar ye..x lama pun exam tu..^-^

apa pun, syukran atas perkongsian =)

~moga Allah mudahkan segala urusan~

Cik Gallus Gallus said... [Reply to comment]

semoga berjaye mase jwb exam ;)

Shafika Syuhada Rosli said... [Reply to comment]

*****winkkk.. lebiu pah .

mirajiha said... [Reply to comment]

Nak pinjam..

maCy said... [Reply to comment]

tertarik jgk dgn kata2 tu.. islam, mkn lama mkn ramai yg mnjauhkn diri~

Syida Shukor said... [Reply to comment]

betul juga . belajar untuk Allah (:

farhanimradziah said... [Reply to comment]

tautan hati ni sarat, penuh dgn panduan n teguran :) salam ziarah

Faarihin said... [Reply to comment]

good luck dek.. jawab bebetul yer..


p/s: raya haji ni tak nak balik melaka ke? hehehe.. (^__^)

Mata Hati said... [Reply to comment]

semoga berjaya dlm exam :)

Faarihin said... [Reply to comment]

jangan sedih-sedih di pagi raya yer dek.. huhuhu.. (^__^)