Sunday, September 11, 2011

bon voyage





Hidup tidak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.


Seingat saya waktu nak percubaan SPM, datang-datang je tengok meja kat tempat sendiri dah takde. Takut la jugak,kot lepas tu nak kena pegi cari meja lain la pulak. Sebab pagi tu dah ada exam. Cuak tahap. 

Rupa-rupanya ada hamba-hamba Allah yang letakkan meja saya kat luar dewan sebab diorang nak kena kan saya. Ceh, sampai hati. Lepas tu angkat la meja tu sorang-sorang. Diorang nak kena kan saya, sebab hari tu birthday saya hehe. Ingat tau sampai sekarang, inshaAllah tak lupa. 

Dan salah satu dari ‘pembuli’ tu saya kenalkan sebagai S =D (Taktau kenapa kenangan ini yang diingat, mungkin sebab waktu SPM kitorang duduk dekat-dekat je.)



Waktu saya di matrik dulu, ada je dugaan-dugaan yang datang. Sampai rasa diri tu lemah sangat, tak boleh nak hadap lagi dah. Dan sampai rasa macam nak quit dari matrik. Tapi Alhamdulillah, Allah tu baik sangat-sangat! Dia cekal kan juga saya kat sana. Dan waktu dugaan tu menimpa, Dia datangkan orang-orang yang dapat memberi semangat pada saya. 

And one of them is H. Thank you so much sebab awak dah dengar saya mengadu macam-macam :’) 


Kenapa mesti tulis satu entri untuk S dan H? Heh mesti la! Sebab diorang ni nak fly ke Jordan esok inshaAllah. 

Untuk kalian berdua, *you-knew-who-you-are* ;

Tahniah! Moga dipermudahkan perjalanan nak menuntut ilmu di sana dan semoga sentiasa dalam lindunganNya. InshaAllah saya iring doa untuk awak berdua dari bumi Malaysia ni ye. Jaga diri baik-baik dekat negara orang tu. Kitorang, yang awak berdua tinggalkan kat Malaysia ni akan selalu rindukan korang.


Terima kasih untuk kenangan berhari raya dan ber’shopping’ haritu hehe. Ouh, saya sayang sangat kat awak berdua ;) 


0 comments: