Wednesday, December 29, 2010

Malaysia vs. Indonesia

goal~! (gambar dari sini)


semua orang sibuk cerita Malaysia lawan Indonesia. semua cakap pasal bola-bola-bola-laser-bomoh-menang-kalah. ha apa-apa aje lah ye. saye taknak cakap pun pasal bola ni. tapi nak cakap tentang benda yang ada dan takda di Malaysia dan Indonesia.

kalau dekat Indonesia ada ini; Pemilihan Dai'e Cilik (Pildacil)





tapi kat Malaysia pulak ada ini



oh apakah ini semua?





















eh nanti tak habis taip lagi. ini rancangan realiti yang ada kat Malaysia. Adik-adikku namanya.




bukan nak membeza-bezakan rancangan realiti yang ada kat Malaysia dan Indonesia. tapi benda-benda ni kan penting jugak untuk pembentukkan sahsiah dan peribadi anak-anak. sebab, pembentukan sahsiah dan peribadi anak-anak berkadar terus (directly proportional) dengan pembangunan negara dan agama pada masa hadapan. (peh ayat)

berharap agar banyak lagi program realiti tv yang lebih bermanfaat dan berilmu. kepada korang (dan jugak orang yang tengah menaip ni),  bakal-bakal ibu dan bapa, bersedialah nak mendidik anak-anak korang nanti ye. pesanan ini dibawa khas dari Pulau Pinang.

sekian, terima kasih!

wassalam.

^_~




PS; nak baca lagi tentang program Adik-adikku, klik kat sini dan sini

PS; Alhamdulillah Malaysia menang. yeay~!!

19 comments:

Bb Hussain said... [Reply to comment]

sebenarnya di indonesia ada idola cilik..tapi diorang ada rancangan realiti yang berbentuk hiburan dan ilmiah..Malaysia patut kaji balik rancangan realiti yang ada..kena pelbagaikan dan lebih kepada ilmiah..

p/s: tak boleh berhenti tersnyum malaysia menang ni..hehhe

Rara Nasiha said... [Reply to comment]

best kan Malaysia main tadi. :)

Apek_JADIANjr said... [Reply to comment]

semeorang sibuk nk jadi artis skang weh sipah... sebab dh selalu sgt diasuh dengan mende2 camtuh... haihhh...

Ali said... [Reply to comment]

thailand!
err.. err i mean Malaysia!

hamzah ian said... [Reply to comment]

oyeahhh.. malaysia menang

hans said... [Reply to comment]

program dkt Malaysia banyak berbentuk hiburan semata2
nasib bukan 100% berkonsep macam tu

P/S : Thanks Pada Kamu Sebab Undi Saya Yer

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

Bb Hussain;

ohh ada eh?
thanks fr the info!
yup2 betul, kerajaan patut kaji balik
kat tv tu macam melambak je program yang tak elok
kesian kat bebudak je nanti huhu

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

Rara Nasiha;

err tadi tak tengok sangat pun

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

apek;

kalau jadik artis macam maher zain, ajak orang ke arah kebaikan tu takpe la jugak kan

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

Ali;

yea Malaysia~!

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

hamzah ian;

Alhamdulillah.
oyeah~!

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

hans;

yup.
but, still kena perbetulkan jugak la

Syida Shukor said... [Reply to comment]

aku , idola kecil ke apa ke jangan harap nak tengok haha

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

syida;

haha
sama la

Mr. TN_SkY said... [Reply to comment]

melentur buluh biarlah dari rebungnya ye tak? huhu

Raji berkata said... [Reply to comment]

yg tablig kecik tu mmg best gle
kawan ak pnh bkk skali tnjuk
terpegun owh
ak sndri xbole ksi speach yg best cmtuh ;P

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

Mr. TN_SkY;

yup betul!

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

Raji;

haha agak la
memang terpegun teruja teruji betol
tu la kan, yang dah besau ni belum tentu boleh buat cam diorang

hans said... [Reply to comment]

yups
slow2 betulkan

P/S : Contest Dari Proton! Menangi Hadiah Percutian Ke Monte Carlo Monaco!