Friday, July 2, 2010

hate and love [aA+bB]

[apesal tulisan ni jadik kecik, aku pon taktau. dah buntu nak tuka nih. ampunn. maaf]


Assalamualaikum.

hate and love. apekebende tu? hee orang dah lama layan hlovate, aku baru la ni nak layan. lantak a. janji layan.

petang semalam aku dah habiskan satu novel tulisan hlovate, aA+bB. kenapa tajuk dia aA+bB? nak tau baca sendiri. haha~

ye aku tau novel ni dah lama publish. tapi disebabkan aku baru je kenal hlovate ni, maka mahapkan aku la yek. hehe~

sebenarnya aritu aku nak carik novel hlovate yang baru; versus. tapi tak jumpa pulak. punya la lama aku dok bertapa kat popular tu sampai mak & kakak aku pun dah bising-bising. jumpa aA+bB ni terus aku rembat.



nak tahu cerita dia pasal apa? meh aku bagitau. [padahal copy paste dari belakang novel jek]

cinta itu, jatuh dari langit atau jatuh dari hati? ~ Addin


Inilah... sebuah kisah perjalanan; perjalanan bersama masa; perjalanan cerita aA + bB. Semua orang belajar, semua orang membesar; tetapi tidak semua orang menjadi dewasa. Selagi hidup bersama masa, maka selagi itu juga yang hidup itu dewasa bersama usia.


Addin mengemukakan teorinya begini:


   1.membesar dan belajar dengan pengetahuan serta pengalaman adalah suatu cabaran
   2.membesar dan belajar tentang hidup serta mengenal diri sendiri adalah suatu hakikat yang tidak dapat dielak


7 tahun kemudian...


Apa yang terjadi apabila doktor dipaksa berkahwin dengan jurutera, yang bukan pilihan hatinya? Apa yang terjadi kalau sang kepala batu dan sang keras kepala itu harus tinggal sebumbung?


Cerita ‘cinta’ antara Addin dan Benz, tidak semudah A + B = Aman Bahagia. Ini kerana sejarah mereka bermula lebih awal dari itu. Mereka pernah saling membenci, saling mendendam dan saling membisu sejak zaman sekolah...


Siapa aku pada dia? A pal? A room-mate? A brother? Never a husband? ~ Benz

jalan cerita dia memang best ah, tulisan pun santai dan tak berat sangat pun jalan cerita dia. kelakar tu memang ada aa. kekadang aku pun tergelak sorang-sorang baca buku ni.

Didi suka cakap ; tarappappa
Benji suka cakap ; kartun betul!

ouh! cerita ni pun ada lagu dan lirik jugak. dan yang bestnya, aku pegi cari lagu-lagu tu kat youtube, dengar sambil baca novel. haha kewl tak kewl tak? konon nak dapat feeling aa tu ecewahh~~ meh dengar sekali meh.

Edwin McCain - I'll Be (LIVE) [aku suke neh. haha]

Alison Krauss - When You Say Nothing At All

Nickelback - How You Remind Me

Sesungguhnya di sisi Allah pengetahuan yang tepat tentang hari kiamat dan Dialah jua Yang Menurunkan hujan dan Yang Mengetahui dengan sebenar-benarnya tentang apa yang ada dalam rahim (ibu yang mengandung) dan tiada seseorang pun yang betul mengetahui apa yang akan diusahakannya esok (samada baik atau jahat); dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi negeri manakah dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Amat Meliputi pengetahuanNya. [Luqman: 34]

ditakdirkan dalam cerita ni Didi keguguran. huu sedih aa jugak. tapi still jalan cerita dia best aa. jadi pada korang yang tak baca lagi, sila-sila la baca. hee~

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” [Al-Baqarah: 216]

ini salah satu yang aku dapat dalam cerita ni. [even terjemahan ayat Quran ni takde dalam novel ni] setiap apa yang Allah bagi kat kita, walaupun benda tu kita tak suka, tapi percayalah pasti ada hikmahNya. dan walau apa pun yang berlaku, kita perlu sentiasa positif. dalam novel ni jugak, ada tentang hidup dan belajar untuk jadi dewasa. pendek kata, sila lah baca. hee~
Who says there's nothing more complicated than E=mc^2 ? There's something much more complicated; it's called emotion.


Identifying something unidentified is harder than justifying E=mc^2 equation. Emotion falls under that something.

okay dah habis. maka sila baca okay. hee~
till then,


wassalam.

12 comments:

adam si kotak kosong said... [Reply to comment]

try read versus nice also ekekeke

naz said... [Reply to comment]

details nya:) nice anyway:)

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

adam;

yeah i will
i will
inshaAllah.
hehe~

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

naz;

hee~
thanks.
:)

nhmnrh said... [Reply to comment]

kaaan? novel hlovate semua dijamin terbaik la kak radhiah, hehe. :)) nuha pun baru jugak kenal hlovate. tp dia ni misteri.

haih haih. 1 benda je tau. dia student overseas. hehe. lelaki ke ppuan tkpenah ada org dapat teka. best kan??

ooooh. hlovate ada ckp, versus cuma ada kat pesta buku je rasanya. tk ada kat kedai buku besar2. :((

Syida Shukor said... [Reply to comment]

wehhhhh aku suka gila citer ni kottttt !

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

nuha;

yup dia student overseas. tengok cara dia tulis, macam perempuan lah. tapi taktau la kot kalau salah hee~

hurm memang ada kat pesta buku je, tapi sampai april. lepas dari pesta buku, ada je jual kat kedai.

haritu akak ada ternampak kat popular, tapi masa tu tak teringin sangat nak beli sebab nak habiskan novel yang berlambak kat rumah tak terbaca lagi.
huhu~

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

syida;

kaaann.
best gilaaa.
lepas ni harus baca lagi.
hee~

dinnyAwani said... [Reply to comment]

yeah,, kak cip pun dah pandai bce hlovate..

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

dinnyAwani;

hehe yeah.
lepas ni nak beli lagi.
:)

Shafika Syuhada Rosli said... [Reply to comment]

cinta sufiiiii... laksaman sunan~

syarifah radiah ibrahim said... [Reply to comment]

peeka;

laksamana sunan dah selamat masuk dalam ingatanku..
hihi~